Translate

[PROJEKT DRON z ARDUINO] - Jak Skonfigurować MultiWii Arduino Leonardo

Ten post jest odpowiedzią na komentarz na starym blogu

Bardzo mnie zainteresował Twój Quadrocopter, gdyż też postanowiłem zrobić podobne Quadro na leonardo. Mam już wszystko zakupione co potrzeba lecz od paru dni siedzę i rozkminiam jak to zaprogramować ale nie idzie. Udostępniłbyś swój kod i schemat podłączenia? (wiem że to Multiwii ale nie idzie mi to w ogóle ... dopiero zaczynam przygodę z RC).
Za wszelką pomoc z góry dziękuje i serdecznie pozdrawiam!


Od myśli do gotowego drona minęło 6 miesięcy czytałem fora i zbierałem pieniądze itd. na forach zawsze radzili zacznij od Biedrony (Ale ja wiem swoje), tak samo zaczynałem od zera.

Zanim zacznę połączenia lutowane to obowiązek przez nie a dokładniej przez ich brak straciłem Silnik z ESC.

Widzę że wiele ludzi ma problem z Arduino Leonardo i jego konfiguracją


Jeżeli łączymy ze sobą dwa różne urządzenia TRZEBA połączyć ze sobą masę (GND) tych urządzeń.
(piny MISO, MOSI, SCK to te wystające) 

ISP 6PIN Arduino

Połączenie Arduino z odbiornikiem

Arduino_PIN_D15_SCK --- Chanel_4
Arduino_PIN_
D14_MISO --- Chanel_1
Arduino_PIN_
D16_MOSI --- Chanel_2
Arduino_PIN_
D7 --- Chanel_3
Arduino_PIN_D8 --- Chanel_5 (AUX1) Tryb lotu 

Arduino_PIN_RX0 --- Chanel_6 (AUX2)

U mnie
Chanel_3 --- Throttle
Chanel_4 --- Yaw
Chanel_1 --- Roll

Chanel_2 --- Pitch
Oznaczenia po Angielsku

Połączenie żyroskopu MPU6050 do Arduino (Obowiązkowe)
Arduino --- MPU6050

SCL --- SCL

SDA --- SDA

GND --- GND

5V --- VCC
Połączenie Barometru BMP180 do Arduino (Nieobowiązkowe)

Arduino --- Barometr

D3 --- SDL

D2 --- SDA

GND --- GND

3.3V --- VCC


Obroty i podpięcie regli

PIN-OUT Arduino Leonardo MultiWii






Link Do Zmodyfikowanego Kodu MultiWii

AKTUALIZACJA 04.05.2017
#define QUADX //Quadrocopter w ukladzie X
#define MINTHROTTLE 1064 // special ESC (simonk)  //posiadam regulatory ESC 30A SimonK
#define MPU6050       //combo + ACC
#define BMP085 //Barometr
#define RCAUX2PINRXO //AUX2 na pinie 0 (RX)
Teoretycznie powiniemem załączyć (Odkomętować)
 //#define A32U4ALLPINS
//#define EXT_MOTOR_16KHZ
Ale w praktyce z arduino leonaro nie dziala i nie do końca wiem czemu.
-------------
Podłączenie ODBIORNIK --- ARDUINO może się nieco różnić przed pierwszym lotem trzeba to sprawdzić w programie MultiWiiConf.


Trochę chaosu ale mam nadzieję że pomogłem i życzę powodzenia za ew.błędy przepraszam, pisane na szybko. 


Jeśli masz pytanie pisz śmiało w komentarzu.

ODPOWIEDZI NA PYTANIA!!!



JAK podłączyć ESC do Silnika?

CW - (zgodnie z wskazówkami zegara)



CCW - kierunek obrotów silnika bezszczotkowego zmieniamy poprzez zamianę miejscami dwóch dowolnych przewodów zakończonych goldpinami spośród trzech przewodów.


Jak skalibrować ESC i Silniki?





Komentarze

  1. Super! Dzięki wielkie, zabieram się za składanie i będę pytał w razie czego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, dzięki wielkie!
    Czyli w MultiWii tylko deklarujesz NANOWII i QUADX i tyle? Czy coś zmieniasz w kodzie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opisz co masz jakie silniki regle z ciekawości baterię

      Usuń
  3. To tak:
    ESC Redox 30 A 11,1 V
    Silniki Budget 2210/30
    Bateria Redox 3600

    Wstrzymałem się z kupnem aparatury bo zastanawiam się czy 6 kanałów mi starczy do sterowania kamerą. Chcą kupić albo tą Twoją albo Turningy 9x

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Max smigło do tych silników to 9 cali wiesz o tym. Pozatym powinno pójść na tej mojej konfiguracji.
      Co do bateri to mam 5500 ale słaba ładowarka nie daje rady może kupie lepszą.

      Usuń
    2. Czujnik MPU6050 ładnie chodzi.

      Usuń
  4. Na razie chce sam rozkminić kod potem kupię aparaturę wszystko załaduję i będę robił pierwsze próby latania. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Turningy 9x że wszyscy jej używają to nie znaczy że dobra. Ma plus czyli wymienne moduły te z tyłu, ma tez stare strzelajace przyciski. Moja chodzi ładnie gwarantowany zasięg 500m w dobrą pogodę 1.5 km

      Usuń
    2. Przed lataniem obowiązkowa kalibracja esc (raz) i podobno wyważanie śmigieł (ja tylko kalibrowałem esc na Pidy czasu nie było)

      Usuń
  5. Dzieki za wszelkie wskazówki. Cieszę się że nie jestem sam z tym bo tak samo zaczynam od swojego drona a nie biedrony. :-) Powiedz mi jeszcze jak rozprowadziłeś zasilanie do ESC oraz ile kanałów radiowych wykorzystujesz w swoim dronie? Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wytrawiłem na laminacie miedzianym dwa duże pola(duże bo nasze silniki mogą ciągnąć 60A) do tego dolutowałem zasilanie z pakietu oczywiscie ładna złączka. Pod spodem masz zdjęcie.
      2.Moja apka ma 6 kanałów z czego 5 to minimum. Na sam lot tak uważam. Pierwsze 4 to stery. 5kanał tryb lotu a 6kan nie podpinałem do ardu bo niemam kamery (moja apka ma programowalne przyciski np mogę używać potenc. Albo przełączników)

      Usuń
    2. Jak podłączyłeś ESC do silnika bo mam w obu trzy czarne nieopisane kable i nie wiem jak podłączyć( wiem że dwa silniki mają się kręcić w jedną a dwa w drugą stronę)?

      Usuń
    3. Mam pytanie, jak myślisz czy dałoby rade zrobić ten quadrocpoter bez Czujnika MPU6050? Czy on jest niezbędny żeby się wznieść?

      Usuń
  6. 1.Odp w artykule
    2. Czujnik MPU6050 jest wymagany (latanie bez stabilizacji jest nie możliwe) masz link http://sh.st/nUW9S

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już wszystko poskładałem i podłączyłem ale nie wiem czy jakoś trzeba konfigurować regle, bo w multiwii gui wszystkie sygnały z nadajnika są widoczne ale żadne silniki się nie uruchamiają na te sygnały. (Mam redoxy 30 A,11,1 V)
      Pozdrawiam

      Usuń
  7. 1. Regle (ESC) trzeba kalibrować.
    2. Silniki nie ruszą to jest takie zabezpieczenie, trzeba je uzbroić.
    Lewy drążek (M.in.ten od wysokości) ustawiamy do oporu w dół (drążek wysokości na zero) i w prawą stronę a rozbrajamy w lewa

    OdpowiedzUsuń
  8. Po długim oczekiwaniu na naprawę gwarancyjną regla złożyłem cały układ. Nie mogę jednak znaleźć jak skalibrować regulatory i silniki. (Mam Redoxy 30A )

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeden silnik kręci się wolniej niż pozostałe,(gdy zwiększam przepustnice, Multiwii pokazuje mi np: obroty 3 silników na poziomie 1800, a obroty czwartego skaczą w okolicy 1400 ) nie wiem jak to naprawić.

    OdpowiedzUsuń
  10. SCK to to samo co SDK?
    bo nie mogę w pinout znaleźć, a z wystających jest tylko SCK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sorry za mój błąd i dzięki za spostrzegawczość. Podczas pisania musiałem zrobić błąd.(Już poprawione)

      Usuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty