Translate

[ZAKUPY] Zamawianie z Chin Elektroniki



W związku z zaistniałą sytuacją zaszła potrzeba zamówienia kilku przedmiotów z Chin.
Silnika i regulatora ESC które uległy spaleniu (przez mój pośpiech), zamówiłem  ze strony którą polecam ze względu na niskie ceny i w miarę krótki czas transportu.

Do zakupów przez Internet z Chin, na samym początku podchodziłem "jak pies do jeża" twierdząc że każdy chce mnie oszukać. 


Oto co pierwsze co zamówiłem z Chin.



Moduł nRF24L01+PA+LNA wraz z anteną 2.4GHz 



Moduł itg mpu 6050(teraz się przydał do budowy quadro)

Pierwsze zakupy z Chin robiłem na ebay.com po odkryciu Aliexpress.com zaczęła się fala zakupów ponieważ niektóre przedmioty są tańsze o połowę lub więcej (elektronika i moduły  czujniki Arduino).


Nie polecam kupować

(oczywiście można ale z rozsądkiem)


  • Pendrive i dyski firmy nieznanej chociaż lubianej
    (zdarzały się przypadki że ludzie kupowali 32GB a mieli 512Mb),
     
  • baterie, pakiety li-po
    (stanowią zagrożenie wybuchu najczęściej i są wysyłane statkami)
     
  • podróbek znanych marek chociaż na aliexpres jest to zakazane
    (lepiej nie bo celnicy mogą zniszczyć)

Kupując na Aliexpress oszczędzamy pieniądze dzięki czemu możemy zakupić więcej mniejszym kosztem. Kupując u jednego sprzedawcy możemy dostać rabat na następne zakupy.
Wadą jest to że przedmioty otrzymamy po ok. 15 dniach.

Jeśli nie chcemy zapłacić dodatkowo musimy pamiętać że celnicy czuwają.

Cło i VAT:

  • Przesyłki do 150 EUR zostają zwolnione z cła, natomiast mogą zostać opodatkowane (23% VAT).
  • Paczki o charakterze niehandlowym o wartości do 45 EUR mogą zostać dodatkowo zwolnione z podatku. (Ministerstwo finansów dokładnie określa jak oni interpretują takie paczki: LINK do MF).
  • Aparaty cyfrowe, konsole do gier czy telefony mają zerowy procent stawki opłaty celnej.
  • Dokładną stawkę celną na poszczególne produkty można zobaczyć na stronie (ISZTAR).
  • Natomiast do 22 EUR zwolnione z cła i VATu zwolnione są wszystkie paczki.*


* Ponadto ustawa wskazuje, że zwolnienie to nie będzie dotyczyło towarów importowanych w drodze zamówienia wysyłkowego.

Podsumowując wszystkie przesyłki które zamówiłem do mnie przyleciały w dobrym stanie wszystko działa, więc polecam i lecę zamawiać jeśli pamiętamy o kilku zasadach dodatkowo nie zapłacimy.

Masz pytania napisz w komentarzu.

Post pisany w 2015 roku więc niektóre prawa lub ustawy mogły ulec zmianie.






Komentarze

Popularne posty